A Móri Gárdonyi Géza Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény

Iskolánk körzeti feladatokat ellátó intézmény. Mór belvárosától 5 perc sétára, mégis nyugodt, parkosított környezetben helyezkedik el.
Tanulásban akadályozott, értelmileg akadályozott, súlyosan, halmozottan fogyatékos, és autisztikus tanulók nevelés-oktatását végezzük. Kísérővel szállítja az iskolabusz tanulóink nagy részét Csetény-Szápár-Bakonycsernye-Balinka-Bodajk-Mór útvonalon.
Szerepünk fontos a többségi iskolai követelményeknek megfelelni nem tudó gyermekek és szüleik számára.
Tanulólétszámunk közel állandó értéket mutat, az idei tanévet 92 tanulóval kezdtük meg. Önálló és összevont osztályokat hoztunk létre. Ezekben a csoportokban intenzív differenciálással, egyénre szabott tempóban és gyógypedagógiai asszisztensek segítségével tudunk minőségi munkát végezni.

Csoportjaink: óvoda – fejlesztő nevelés-oktatás, általános iskola:, 1; 2; 3; 4, 2-3-4; 5-6-7; 8; 7-9.
Az új kerettantervet az első, második, harmadik, ötödik, hatodik, hetedik és 9-10 osztályoknál vezettük be, felmenő rendszerben. Az általános iskolai osztályok egésznapos iskolaként működnek, minden tanulónak biztosítani tudjuk a délutáni foglalkozást, szabadidős tevékenységet, és tanulószobát.
A szakiskolánkban a végzős 10. kerti munkás és számítógépes-adatrögzítő osztályok tanulói szakmunkás bizonyítványt szereznek. (részszakképesítés)
Készségfejlesztő iskolánkban a középsúlyosan értelmi fogyatékos tanulóink 12. osztályban Kisegítő takarító (OKJ-s végzettséget nem adó) képzésben vesznek részt.
A tanulóinkat 10 szaktanteremben, egy könyvtárszobában, egy tornaszobában, egy mozgásfejlesztő teremben, egy belső és egy külső sportpályán, két tanműhelyben, és egyéni foglalkozásokat lehetővé tevő több kisebb fejlesztő szobában foglalkoztatjuk. Intézményünk rendelkezik egy jól felszerelt orvosi szobával. Snoezelen terápiás szobával, és sószobával, taktilis ösvénnyel. Az idei év tervei között van egy Audio Vizuális Stimuláló eszközökkel felszerelt szoba kialakítása, a pedagógusok az eszközök használatához feljogosító képzést már korábban elvégezték.
.A játszóterünk a kicsik önfeledt kikapcsolódását szolgálja, a tankertünk pedig a szakiskolásainknak nyújt terepet elméleti ismereteik gyakorlati alkalmazására.
A testnevelés órák keretében az általános iskolai osztályok úszásoktatásban részesülnek, heti egy alkalommal, a sétálva megközelíthető városi uszodában. A speciális fejlesztésre szorulókat logopédus, tiflopedagógus, szomatopedagógus látja el.
Eszközkészletünk folyamatosan megújul, csakúgy, mint a módszertani felkészültségünk, mivel igyekszünk a pályázatok által nyújtott lehetőségeket kihasználni.
Szakmai kínálatunk a 2022-23-as tanévben
Kerti munkás részszakképesítés
Képzés célja: A ház körüli és háztáji díszkertekben és árutermelő kertekben az alapvető kertészeti tevékenységek elvégzésére alkalmas munkások szakképzettségének tanúsítására. A kerti haszonnövények szakszerű szüretelési, árukikészítési, tárolási munkáinak ellátása. Díszkertekben a díszfák, díszcserjék gondozására, a gyep- és virágfelület, valamint a belső utak karban-tartására, olyan növénytermesztési tevékenység végzésére, mely zömében fizikai munkát jelent.
A szakképesített kerti munkás vállalkozhat a legfontosabb kerti haszonnövények, a leggyakrabban alkalmazott kerti dísznövények telepítésére, felnevelésük alapvető munkáinak elvégzésére. A termőkorú gyümölcsfák és szőlő fenntartó-karbantartó technológiai műveleteinek, az éves ápolási munkáinak végzésére. A zöldségfélék termesztéstechnológiai műveleteinek alkalmazására. A kerti haszonnövények szakszerű szüretelési, árukikészítési, tárolási munkáinak ellátására válik alkalmassá.
Számítógépes adatrögzítő résszakképesítés
A képzés célja: Felelős munkájával meghatározó szereplője az adatfeldolgozási és ügyviteli folyamatoknak. A szervezet által használt adatokat, információkat – előírásoknak megfelelően – összegyűjti, rendszerezi, feldolgozza és nyilvántartja. A rendelkezésére bocsátott szöveget, illetve adatállományt – számítógépen, a megfelelő programcsomagot használva – begépeli, az adatokat rögzíti.
A tízujjas vakírás technikájával írásos dokumentumokat, kimutatásokat és iratokat készít, szerkeszt. Táblázat- és adatbáziskezelési feladatokat végez és dokumentumokat kezel, sokszorosít. Ellenőrzi a berögzített adatok megfelelőségét és a dokumentumszerkesztés eredményét. Az észlelt eltérések függvényében javításokat végez. A bevitt adatokat szükség esetén frissíti, illetve elvégzi a különböző szűréseket az adatállományokban. Munkájához elsősorban számítógépet; irodatechnikai, információs és kommunikációs eszközöket, berendezéseket; ügyviteli programcsomagokat, illetve mobil IT eszközöket használ. Az előírásoknak megfelelően szakmai kapcsolatot tart a munkatársakkal, ügyfelekkel, partnerekkel és külső szervezetekkel.

intézményvezető